اخبار جهان
گزارش سالیانه حوادث مرکز بررسی و تحقیق حوادث دریایی انگلستان (MAIB)

گزارش سالیانه حوادث مرکز بررسی و تحقیق حوادث دریایی انگلستان (MAIB)


مرکز بررسی و تحقیق حوادث دریایی انگلستان (MAIB) در جدیدترین گزارش خود برای سال 2021 میلادی، ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از 1530 مورد حوادث دریایی، از شروع 22 مورد تحقیق و بررسی در خصوص جوانب این حوادث خبر داد. بر اساس این گزارش هیچ حادثه منجر به فوتی در شناورهای تحت پرچم انگلستان به وقوع نپیوسته، اما با این وجود تعداد گزارش ها از افزایش میزان حوادث در شناورهای تحت پرچم آن کشور، حکایت دارد.

در رده بندی بیشترین حوادث و پیشامد های سال 2021، استاندارد نبودن Pilot ladder با 194 مورد گزارش بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است که 172 گزارش از آنها، بیانگر تطابق نداشتن کامل این تجهیز با الزامات کنوانسیون سولاس است. ( با درصد نسبی 88.3 ) 22 گزارش از مجموع 194 گزارش، بیانگر وضعیت بسیار نامناسب pilot ladder است. البته جای خوشحالی است که به دلیل این مشکلات حوادث جدی ای رخ نداده، اما امکان وقوع حادثه به دلیل این موارد در سال های بعدی، بسیار بالا پیش بینی می شود.

از سوی دیگر در رده بندی بیشترین نفرات تحت تأثیر حوادث شناورها، بیشترین حوادث برای دریانوردان (ملوانان) عرشه رخ داده است که تعداد آنها 17 حادثه گزارش شده است. در رده بعدی افسران عرشه با 12 حادثه قرار داشتند و افسران و ملوانان موتورخانه با 10 حادثه در رده سوم قرار گرفتند.

دلایل، شواهد و پیشامدهای جدی، عدم انطباق ها و مشکلات دیگر در این گزارش به تفصیل شرح داده شده و در صورت نیاز می تواند مورد توجه خوانندگان قرار گیرد.

   برای مشاهده گزارش، کلیک کنید